Як свідчать дані ГЛОБУС БАНКУ, підприємці найчастіше інвестують у придбання автотранспорту, виробничого устаткування, агротехніки, а також обладнання для сфери послуг — від фітнес-центрів до стоматологічних кабінетів.
“Всі напрямки кредитування відображають те, як змінюється економіка країни в умовах війни. Бізнес інвестує в те, що працює, що приносить дохід і дозволяє масштабуватись навіть у складний період”, — зазначає Оксана Шульга, директорка департаменту малого та середнього бізнесу ГЛОБУС БАНКУ.
35% — на автотранспорт
Найбільшу частку в структурі кредитів за спільними програмами займає автотранспорт — 35%. Йдеться насамперед про вантажівки, причепи, комерційні авто для пасажирських та вантажних перевезень. Попит на цю техніку зростає як серед логістичних компаній, так і серед підприємців, які займаються дистрибуцією, виїзним сервісом чи виробництвом.
“У воєнних умовах можливість швидко доставляти товар, персонал або обладнання стає критично важливою для виживання компаній”, — пояснює експертка.
30% — на виробниче обладнання
Другу за значущістю позицію займає виробниче устаткування — 30% від загального обсягу виданих кредитів. Це — верстати, станки, автоматизовані лінії, обладнання для обробки металу, дерева, пластику тощо. Саме ця група кредитів показала найбільший приріст у 2025 році, зокрема через зростання замовлень на знаряддя подвійного призначення.
20% — на агротехніку
Стабільним залишається інтерес аграріїв до техніки. Близько 20% кредитів МСБ за партнерськими програмами припадає на сільськогосподарську техніку — трактори, сівалки, ґрунтообробну, кормозаготівельну, техніку для внесення добрив і захисту рослин. В умовах скорочення площ і ризиків через мінування, фермери роблять ставку на сучасні, економні машини, які дозволяють ефективно обробляти доступні землі.
15% — на сферу послуг
Окремий блок кредитування — інвестиції у сферу послуг. Частка таких кредитів становить близько 15%, і вона стабільна впродовж останніх двох років. У цю категорію входить:
“Підприємці розуміють: навіть під час війни люди потребують якісних послуг — від медичних до оздоровчих. І бізнес, який вміє чути клієнта, вкладає в якість сервісу через модернізацію обладнання”, — підкреслює Оксана Шульга.