Галина Євчук, заступниця голови правління ГЛОБУС БАНКУ, детально розповіла про те, з якими ризиками при отриманні банківських гарантій стикається клієнт та бенефіціар та як їх уникнути.
Висока вартість гарантій. Подекуди отримання гарантії може дорого коштувати через банківські комісії, необхідність надання забезпечення (депозиту, нерухомості тощо) та витрати на юридичний супровід. Саме тому фахівчиня радить скористатися можливістю вибору, вивчивши пропозиції різних фінустанов та обрати найбільш прийнятний і фінансового необтяжливий варіант.
Забезпечення гарантії. Часто-густо банк може вимагати заставу чи резервування коштів на рахунку, що зменшує ліквідність клієнта.
Ризик невиконання зобов’язань. У разі невиконання клієнтом своїх зобов’язань банк виплатить кошти бенефіціару, а потім вимагатиме їх повернення від клієнта. Це може призвести до фінансових труднощів або навіть банкрутства.
Серед головних ризиків для бенефіціарів вона виділила такі:
Щоб уникнути непотрібних ризиків Галина Євчук радить, перш за все, детально вивчити умови надання банком гарантії. Також не зайвим стане розгляд наявних пропозицій на ринку від репутаційно надійних (стабільних) банків, що активно розвивають напрямок банківських гарантій та готові запропонувати чіткі та прозорі умови їх активації за помірну вартість.
“При отриманні банківських гарантій дуже важливо, щоб і клієнт, і бенефіціар мали чітке уявлення про наявні підводні камені, щоб з максимальною ефективністю використовувати цей інструмент в бізнесі. І в цьому ланцюжку комерційний банк має стати надійним консультантом і порадником”, — зауважила Галина Євчук.