Майбутнє — за безконтактом

Іванна Погуляйко, Начальник управління платіжних систем і карткових продуктів ГЛОБУС БАНКУ — про NFC-технології.

Для початку розберемося, в чому полягає сама технологія безконтактних платежів? Як відомо, безконтактна оплата забезпечується за допомогою технології NFC — Near Field Communication, що означає «ближній безконтактний зв’язок». Цією технологією оснащено сучасні безконтактні платіжні картки або смарт-девайси, зокрема смартфони, годинники, браслети, каблучки тощо.

По суті, це технологія безпровідної передачі даних на невеликій відстані, яка дозволяє здійснювати обмін між пристроями у межах 10 см — у нашому випадку, між безконтактною платіжною карткою або цифровим девайсом та торговим POS-терміналом. Зв'язок між ними здійснюється за лічені секунди.

NFC-технологія є надзвичайно безпечною та гарантує миттєві оплати в один дотик. Касир не зможе використати дані з картки або смарт-девайсу зі злочинною метою, тому що не бере її до рук. Шахраї не отримають інформації про платіж, оскільки кожна транзакція трансформується в унікальний код (токен), який «чітко» прив’язаний до номеру банківської картки кожного користувача. При цьому токенізація транзакції дозволяє приховати реквізити платіжної картки від третіх осіб.

Тобто, гарантується найголовніша умова безпеки, що недоступна для контактних карток – ніхто не бачить номера вашої картки. Верифікація платежу здійснюється вже на стороні платіжної системи шляхом перевірки відповідності згенерованого токену номеру платіжної картки, після чого операція схвалюється.

NFC-технологія одразу привернула увагу українців, які миттєво опановують технологічні новинки, особливо якщо ті спрощують процес оплати у повсякденному житті: швидкий, без черг, прохід у метро, сплату за проїзд у муніципальному транспорті, пальне на заправках та харчі у супермаркетах, сніданки та обіди у ресторанах швидкого харчування тощо.

Особлива показова динаміка оплати смартфонами. Лише за останній рік кількість NFC-оплат в Україні зросла у 35 разів (період: перший квартал 2018/перший квартал 2019). Наразі кожне третє замовлення у кафе чи ресторані Києва оплачується безготівково – платіжною карткою або смарт-девайсами з NFC.

За даними НБУ, кількість безконтактних електронних платіжних засобів в Україні на 01.04.2019 становила 4 618 тис. шт., з них 1 106 тис. шт. були мобільними платіжними інструментами, та якщо взяти 01.07.2019, то цифри суттєво зросли: до 5 342 тис. шт. та 1 357 тис. шт. відповідно. Завдяки сталим та динамічним темпам росту кількості NFC-транзакцій Україна увійшла до четвірки країн із найвищим рівнем зростання темпів проникнення послуги безконтактних оплат в національну платіжну інфраструктуру.

На думку експертів, еволюційною точкою "неповернення" в історії розвитку NFC-платежів в Україні стала поява NFC-гаманців з використанням переважно смартфонів на базі сервісів Google Pay, а згодом і Apple Pay.

В Україні можливість розраховуватися за товари та послуги з використанням цих сервісів нині пропонують Клієнтам понад 20 банків.

Визначаючою новий тренд подією у безготівкових оплатах з використанням біометричних даних платника стало впровадження на початку цього року біометричних рішень міжнародних платіжних систем, зокрема Mastercard. Ця технологія вже доступна для online-платежів в Інтернеті. Мова йде про такі біометричні дані як відбитки пальців, сканування райдужної оболонки ока або розпізнавання обличчя при підтвердженні безготівкових оплат/переказів за платіжними картками.

На думку експертів ринку, біометричні технології ідеально відповідають очікуванням людей про безпечні платіжні рішення майбутнього. Згідно з недавнім дослідженням, проведеним Mastercard в співпраці з Оксфордским університетом, 93% респондентів для підтвердження оплати надали перевагу використанню своїх біометричних даних без використання паролів. Крім того, впроваджувати для своїх клієнтів біометричні рішення хочуть 92% фахівців банківської сфери. Порівняно з іншими методами аутентифікації, наприклад, одноразовим паролем по SMS, біометричні платежі дозволяють скоротити число відмов від покупок на 70%. Якщо взяти преференції клієнтів, то саме біометрія — це та технологія, яка здатна забезпечити суттєві переваги для покупців, ритейлерів та банків за рахунок спрощення процесу шопінгу та гарантування безпеки платежів. Оскільки дедалі більше планшетів та смартфонів надають можливість використання біометричних даних, настав час для широкого розповсюдження цієї технології.

Біометричні рішення для здійснення online-платежів — це про те, що завжди з платником (наприклад, смарт-девайс), та те, ким він є!

На наступний рік це - один із важливих сервісів мобільного банківського додатку. Як член МПС Mastercard, ГЛОБУС БАНК завершує сертифікацію технології підтримки біометричних даних Mastercard Identity Check при проведенні Клієнтами online-платежів.

Оригінал матеріалу читайте на сайті maanimo.com