Дмитро Замотаєв: “2019-й — рік активного розвитку споживчого кредитування”.

Начальник департаменту роздрібного бізнесу ГЛОБУС БАНКУ — про підсумки 2019-го.

 

2019-й — рік активного розвитку споживчого кредитування. Саме цей вид кредитування став основним драйвером зростання кредитних портфелів банків, а також зростання комісійної складової. За даними НБУ, зростання споживчого кредитування в Україні триває вже два роки. Темп приросту незабезпечених кредитів на споживчі цілі перевищує 30% уже вісім кварталів поспіль. Висока конкуренція на ринку споживчого кредитування змусила банки звернути більш пильну увагу на складніші сегменти роздрібного кредитного бізнесу - автокредитування та іпотечне кредитування (в першу чергу, «вторинку»). Так, в 2019 році кредитні продажі на ринку автокредитування вже досягли 25%, а в окремих дилерів і взагалі перевищили 30%.

 

2019-й запам'ятається початком стійкої тенденції зі зниження ставок. І якщо в першій половині року банки переглядали ставки за кредитами у бік зниження внаслідок все більшої конкуренції в тому чи іншому сегменті ринку і робили це, як правило, за рахунок зниження своєї відсоткової маржі, то в другій половині року подальше зниження ставок було підкріплено трендом на зниження вартості ресурсів. До речі, потенціал другої складової тренда ще неповністю використаний банками. Відповідно, клієнтам варто очікувати подальшого зниження ставок.

 

Якихось серйозних змін у портреті клієнта в 2019-му не було. Варто, однак, відзначити, що позитивна економічна динаміка сприяла зростанню споживчого індексу і, як наслідок, призвела до збільшення кількості клієнтів в кожному сегменті роздрібного ринку. Тобто, клієнти з невеликими доходами стали все активніше використовувати споживчі кредити, а клієнти з більш високим доходом стали охочіше вирішувати свої житлові питання або оновлювати свій автопарк. Але в абсолютному значенні найбільш масовими і цікавими для банків були саме клієнти з попитом на споживчі кредити.

 

З досвіду минулих років, новорічні свята завжди асоціюються з купівлею подарунків для рідних і близьких. Відповідно, банки будуть пропонувати окремі акційні продукти з тими партнерами, які очікують збільшення продажів напередодні новорічних свят. Це будуть все ті ж споживчі кредити, але на більш привабливих умовах (більш низька ціна, більший термін виплати, подарунки, розіграші додаткових бонусів для клієнтів). У сегменті заставних кредитів такі продукти якщо і будуть, то будуть носити скоріше поодинокий, а не масовий, характер. Продавці таких товарів практикують надання персональних знижок кінцевим споживачам в переддень Нового року для розпродажу складських запасів, і очікують максимального ефекту саме від цієї маркетингової активності.

 

Читайте більше тут