Олена Дмітрієва: “Діджиталізація іпотеки - це глобальний тренд, який іде в Україну”

Про це Перша заступниця Голови Правління Глобус Банку розповіла під час Міжнародної онлайн- конференції “Digital ERA: Фінанси & Клієнти”, організованої Міжнародним фінансовим клубом “БАНКИРЪ”.

 

Олена Дмітрієва виступила в ролі спікера і модератора заходу, який відбувся 15 жовтня і зібрав провідних фахівців та учасників фінансового ринку.

 

Серед головних тем події були нова архітектура законодавства у сфері банківських та небанківських фінансових послуг, трансформація страхового ринку, скоринг, віддалена верифікація клієнтів, кредитування, платежі онлайн, перспективи постковідної фінансової системи та, звичайно ж, іпотека.

 

Іпотека для більшості українських банків все ще не стала пріоритетним продуктом, зазначила О.Дмітрієва. Її кредитують не більше 10 банків, а за інформацією НБУ, 90% іпотечних кредитів надають 7 банків. Тому для більшості українців іпотека потрібна, але недоступна.

 

При цьому в розвинутих країнах іпотека є однією із самих затребуваних та популярних банківських послуг. Саме тому багато іноземних банків розвивають іпотеку онлайн, даючи більше можливостей своїм клієнтам та залучаючи нових. Глобус Банк – один з небагатьох в Україні - розвиває іпотечне кредитування, в тому числі онлайн. Але діджиталізація іпотеки — це глобальний тренд, який іде в Україну і може посприяти локальному іпотечному буму”, - пояснила вона.

 

Перша Заступниця Глобус Банк розповіла про нові тенденції на великих іпотечних ринках — наприклад, США, де після тривалого панування кількох великих банків третину ринку менш ніж за 5 років захопив онлайн-проєкт Quicker Loans, який пропонує клієнтам швидкі й зручні рішення. У світі стрімко розвиваються платформи для пошуку нерухомості в кредит, де можна обрати як готове житло, так і квадратні метри на етапі будівництва. Ще один цінний інструмент — мобільні додатки для іпотечних позичальників, які допомагають із підготовкою кредитної заявки та отриманням рішення онлайн, цифровим підписом, завантаженням необхідних документів і обслуговуванням кредиту за допомогою смартфону. Позичальники мають змогу створювати особисті кабінети, користуватися онлайн-калькуляторами, спілкуватися з іпотечними чат-ботами і отримувати рішення про надання кредиту впродовж 10 хвилин.

 

В Україні ситуація інша. З певних причин іпотека — не дуже популярний серед українців інструмент. Так, за 2019 рік в Україні було видано всього 1,23 млрд. євро іпотечних кредитів, тоді як у сусідній, співмірній за населенням Польщі — майже 105 млрд. євро. Іпотечні кредити становлять менше 2% в активах банківської системи України, натомість іпотечні ставки в нас найвищі в Європі.

 

Та досвід Глобус Банку показує, що працювати на даному ринку можна і треба. 5-річний досвід лідера дозволив видати понад 2 тисячі кредитів на загальну суму понад 1 млрд. грн. Банк має більше 40 партнерів-забудовників і пропонує клієнтам унікальні умови за партнерськими програмами.

 

Серед новітніх знарядь Глобус використовує унікальну онлайн-карту вибору квартири в кредит, яка дозволяє обирати місто, забудовника й житловий комплекс. Клієнт може одразу отримати інформацію про конкретний ЖК та умови кредитування, розрахувати суму кредиту, графік платежів, середньомісячний платіж, реальну процентну ставку, спробувати різні варіанти програми і подати заявку на отримання кредиту.

 

Щоб в Україні нарешті стався бум іпотечного кредитування, потрібно кілька сприятливих умов, підкреслила Олена Дмітрієва. Це: зниження іпотечних ставок завдяки економічній стабільності та низькій інфляції, наявність у банків довгого фінансового ресурсу для кредитування, надійний захист прав кредиторів та інвесторів, зниження регуляторних вимог НБУ, збільшення кількості платоспроможних позичальників, посилення конкуренції на іпотечному ринку, діджиталізації державних реєстрів та зацікавленість іпотечним ринком фінтеху.