До 2015 року українці будуть частіше спілкуватися з банкірами через інтернет - експерти.

prostobank.ua

Вже через кілька років цифрові банківські послуги стануть основним способом взаємодії жителів українських міст з банком - прогнозують експерти. Втім, банкіри не будуть відмовлятися і від обслуговування клієнтів через відділення.

Компанія PricewaterhouseCoopers опублікувала результати дослідження, згідно з яким до 2015 року цифрові банківські послуги повинні стати основним способом взаємодії клієнта з банком, обігнавши в цьому відношенні філіальні мережі банків.

На думку експертів, цей прогноз досяжний не тільки для розвинених країн, але і для України. Втім, мова йде лише про міських жителів.

"Для банків з Топ-50 цифрові послуги є якщо не основним, то значущим способом взаємодії з клієнтами точно. Підігрівають ці припущення і прогнози деяких учасників ринку IT-технологій про те, що до 2013-2014 року настане ера смартфонів. Смартфон вже відіграє значиму роль у житті його користувача - існує мільйони допоміжних програм, що охоплюють всі аспекти життя сучасної людини. І фінансовий аспект не є винятком. Тому у банків вже в 2012-2013 роках не буде ніяких шансів "пройти повз прогресу". До 2015, я впевнений, прогнози PricewaterhouseCoopers збудуться", - вважає Володимир Радько, начальник відділу альтернативних каналів продажів Банку Кіпру .

"Цей прогноз досяжний, але тільки коли мова йде про середній клас і міських жителів країни. Що стосується сільського населення, то, на мою думку, цифрові банківські послуги навряд чи стануть основним способом взаємодії таких клієнтів з банком раніше, ніж через 10-15 років", - вважає Владислав Каричковский, начальник управління розрахункових та пасивних продуктів Промінвестбанку .

Однак частина експертів налаштована більш скептично.

"У найближчі 2-3 роки ми можемо прогнозувати тенденцію до популяризації електронних послуг, їх більше проникнення на український ринок, конкурентну перевагу для банків, які пропонують цифрові послуги, але ніяк не набуття статусу домінуючого каналу взаємодії з клієнтами", - вважає Галина Жукова, член правління, директор з роздрібного бізнесу та мережі банку "Credit Agricole ".

"Рівень користування цифровими послугами безпосередньо в банківській сфері серед населення нашої країни украй низький. На сьогоднішній день цим продуктом користуються люди з рівнем доходу вище середнього, які цінують свій час і готові за це платити. Тому цей прогноз, швидше, для розвинених країн, а не для України, і реальністю він може стати в очікувані обсяги років через 20 - до 2032 року", - ще більш категорично налаштований Володимир Пашкін, начальник департаменту роздрібного бізнесу банку "ГЛОБУС" .

При цьому експерти виділяють кілька причин, які не дозволять банкірам відмовитися від обслуговування клієнтів через відділення. Однією з них є нерозвиненість вітчизняного законодавства.

"Банки зупиняє законодавство, яке досить важко поєднати з новими електронними засобами ведення банківського бізнесу і страх клієнтів використовувати електронні пристрої. Українське законодавство дуже "паперове" і ґрунтується на "живих" підписах", - нарікає Анджей Олійник, директор з маркетингу та розвитку продуктів Platinum Bank .

"Залучити на обслуговування нового клієнта, використовуючи виключно мобільні технології, неможливо. Для відкриття рахунку в банку клієнт повинен бути проідентифікований співробітником банку особисто. Тобто хоча б раз потрапити в банк для пред'явлення оригіналів документів і підписання анкет, заяв і договору. У теж час, наприклад, в США відкрити картковий рахунок можна через інтернет, без відвідування банку", - продовжує Володимир Радько.

Ще одна причина того, що банки не будуть згортати обслуговування клієнтів через відділення, полягає в консервативності українців.

"Незважаючи на високий темп освоєння сучасних технологій у світі, слід пам'ятати і про консервативну практику взаємин банку і клієнта що склалася. Завжди буде категорія клієнтів, яка буде більше довіряти традиційній практиці отримання фінансової послуги у відділеннях банку", - пояснює Антон Шаперенков, заступник голови правління, директор з роздрібного бізнесу VAB Банку .

"Безумовно, сучасні електронні канали взаємодії між банком і клієнтом активно розвиваються, у тому числі і в Україні, отримуючи все більше визнання серед клієнтів. Клієнт вже готовий бачити свій банк в кишені, в своєму електронному "девайсі".

Але при цьому не варто недооцінювати звичку клієнта до банку як організації з конкретним представництвом, будівлею - відділенням або філією, - продовжує Вероніка Спірке, директор департаменту розвитку каналів самообслуговування банку "Фінанси і Кредит ". - Дана усталена асоціація "Банк - захищений будинок", особливо важлива для українських клієнтів, адже в Україні левова частка розрахунків відбувається все-таки з використанням готівки. Тому я припускаю і підтримую активний розвиток електронних каналів банківського обслуговування поряд з традиційними банківськими відділеннями, можливо, нового формату".