Кредитний перепочинок: кроки назустріч позичальникам із зони АТО.

Просто в критичній ситуації опинилися багато позичальників, які проживають в зоні бойових дій, і переселенці. Тим, кому немає чим платити по кредиту, банки можуть йти на поступки.

Про те, на що можуть розраховувати позичальники в зоні АТО і переселенці, для спеціалізованого банківського порталу Prostobank.ua розповіла начальник департаменту кредитного бізнесу Банку «ГЛОБУС» Лідія Ковальчук.

 

В нинішніх умовах банки дуже лояльно ставляться до позичальників, які проживають в зоні АТО і тимчасових переселенців. Банк «ГЛОБУС», зокрема, всім своїм позичальникам із зони АТО запропонував різні варіанти виплат по кредитах. Це і реструктуризації, і кредитні канікули. З кожним клієнтом велися переговори в індивідуальному режимі, з'ясовувалися можливості позичальників, їх фінансовий стан і інше. Головне в цьому питанні, щоб такі позичальники самі виходили на зв'язок з банком, повідомляли про ситуацію, що у них склалася, надавали вичерпну інформацію про місце їх знаходження, характер труднощів, можливі терміни погашення, уточнення графіку погашення, в разі необхідності, були готові надати підтверджуючу документацію. В цьому випадку у банків немає підстав не йти на компроміс зі своїми позичальниками, так як вони бачать готовність позичальників повертати кредитні кошти.

 

Що слід робити такому позичальникові, якщо він тимчасово не може погашати кредит, зокрема, якщо в його місті відділення банку-кредитора не працює?

 

Як вже згадувалося вище, перше, що повинен зробити позичальник, який починає відчувати труднощі або припускає, що такі труднощі можуть в найближчому майбутньому виникнути, - це в обов'язковому порядку першим звернутися в банк, не чекаючи часу, коли вже, згідно з умовами кредитного договору, банк матиме право застосувати штрафні санкції через прострочення виплати по кредиту.

 

У ситуації, коли відділення банку-кредитора в місті, де проживає позичальник, не працюють, необхідно зв'язатися з банком по телефону. Найчастіше, в контакт-центрах банків оперативно зорієнтують позичальників, що їм треба робити, допоможуть визначити алгоритм подальших дій позичальника в такій ситуації. Варто звернути увагу, що дату, час, а також номер звернення слід записати. Також слід пам'ятати, що всі розмови представників контакт-центрів банків з клієнтами записуються, це значно полегшує з'ясування різного роду ситуацій, які можуть виникнути із зверненнями клієнта в банк. Зокрема, прояснивши ситуацію з проблемою позичальника, фахівець зможе порекомендувати звернутися до відділень банку в найближчих регіонах. Якщо ж виїзд позичальника в інші регіони неможливий, працівник контакт-центру або з'єднає позичальника з представником безпосередньо кредитного підрозділу банку, який визначить подальші дії позичальника, або запише всі його контактні дані для того, щоб кредитні інспектори самі зв'язалися з позичальником і допомогли йому у вирішенні цього питання.