Розвиток банками цифрових послуг стримує їх дорожнеча.

prostobank.ua


Українські банки не розвивають активно цифрові послуги через їх дорожнечу і нерозвиненість технологій - пояснюють експерти. Крім цього, слабке проникнення інтернету в сільській місцевості робить термін окупності таких інвестицій занадто довгим.

Банки зацікавлені в розвитку цифрових послугах, однак цей процес стримує занадто велика вартість впровадження інноваційних технологій.

"Незважаючи на те, що цифрові банківські послуги є перспективним напрямком, і їх наявність дозволила б банкам залучити новий сегмент клієнтів, на сьогоднішній день деякі українські банки надають повноцінний багатофункціональний інтернет-банкінг, не кажучи про інші цифрові послуги (керування рахунком за допомогою мобільного телефону та ін). Вважаємо, що основним стримуючим чинником є небажання банків інвестувати в новий напрям діяльності, і, як наслідок, - нерозвиненість технологій", - говорить Ганна Карачинцева, старший фахівець сектора розробки та адміністрування карткових продуктів Всеукраїнського Банку Розвитку .

При цьому, за словами експертів, криза в банківській сфері і, як наслідок, відхід з українського ринку деяких іноземних установ, також негативно позначилися на розвитку в Україні цифрових банківських послуг.

"Відхід в тій чи іншій мірі з українського ринку іноземних банків обмежило надходження інвестицій і можливості прискореної адаптації сучасних технологій через материнські компанії. З боку українських банків адаптація бізнес-процесів до нових технологій вимагає істотних вкладень, не гарантуючи при цьому швидкої окупності - важливий чинник, якщо врахувати, що на даному етапі для банківської системи більш актуальне питання оптимізації витрат. Це буде стримувати просування цієї практики", - нарікає Антон Шаперенков, заступник голови правління, директор з роздрібного бізнесу VAB Банку .

При цьому експерти звертають увагу на те, що банки поки не готові вкладати великі суми в цифрові послуги через нерівномірний попит в різних регіонах України, як наслідок, період окупності таких інвестицій занадто великий.

"Проникнення інтернету в Україні становить близько 40%, з них у Києві - близько 45%, у всіх інших регіонах на порядок нижче, у містах мільйонниках близько 5%, і далі в порядку спадання", - наводить статистику Володимир Пашкін, начальник департаменту роздрібного бізнесу банку "ГЛОБУС".

"На даний момент попит на цифрові послуги стримують також і інші чинники: недостатній рівень проникнення інформаційних технологій в регіони України; необхідність вкладати ресурси в розробку і впровадження; недостатній попит, як результат поганої інформованості споживачів", - пояснює Галина Жукова, член правління, директор з роздрібного бізнесу та мережі банку "Credit Agricole".

"Попит на дані послуги ще не досяг свого апогею, та і впровадження подібних технологій - высокозатратний і не швидкий захід", - продовжує Вероніка Спірке, директор департаменту розвитку каналів самообслуговування банку "Фінанси і Кредит ".

Однак банки, які будуть розвивати цифрові послуги активніше за все, отримають, на думку експертів, серйозну конкурентну перевага в майбутньому.

"Найближчим часом не всі банки зможуть відповідати високим вимогам споживача і прогресивним практикам зарубіжних колег, проте для ряду гравців розвиток цифрових сервісів зможе стати виразною трендовою конкурентною перевагою", - вважає Антон Шаперенков.

«Надання банком цифрових послуг дозволяє створювати імідж сучасного банку, залучати перспективні клієнтські сегменти. Тому більшість банків планує впровадження і розвиток систем електронного бізнесу найближчим часом", - продовжує Ірина Лебедко, директор департаменту інформаційних технологій банку "Хрещатик ".